Vabbruari

IMG_4134

Dagarna rullar på utan att man hinner blinka. Februari är snart slut och våren är nog snart på ingång. Vad har vi gjort sen sist? Tja, vi har flyttat och börjat komma iordning, umgåtts mycket med vänner, varit på kalas, vallat djur på fina fält när vi diskuterat och provat det nya VP-förslaget, jobbat för mycket, torkat hundmens på golven, tagit långa promenader och igår hade vi årsmöte i Vallhundsringen. Jag sitter ju kvar i styrelsen åtminstone ett år till och hoppas dra igång ännu fler aktiviteter under 2015.

I övrigt är det rätt lugnt hemma. Jerry är utomlands på jobb nu någon/några veckor så jag får sova själv i nya huset. Det är väl med skräckblandad separationsångest men jag kan ju ändå trösta mig med att jag har både larm och ett gäng hundar. Det känns ju inte som ett optimalt hus att bryta sig in i. Under veckan nu kommer ytterligare en hund hem – Turbo. Jag skall passa honom några dagar medan hans familj är iväg. Tanken är att vi skall hinna träna en del hemma på våra får också. I helgen var vi hemma hos Turbo och kikade på några av deras djur igen. Det är verkligen roligt att ha Ingrids första valpar så nära att man kan ses så ofta!

IMG_4130

IMG_4156

Kommentera

