Mål 2015

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/b37/28732461/files/2015/01/img_2807.jpg

Ingrid
– Tävla mer vallning.
– Gå kurs (vallning).
– Lägga på korta flanker, ett stå, ”Tack, det räcker” och look-back på vissla. Har bara muntliga där i dagsläget.
– Tävla agility åtminstone någon gång under året.
– Ögonlysas.
– Eventuellt paras igen (har några på hold som inte fick en Ingrid-bebis från första kullen).

Wille
– Starta IK-1 och träna inför IK-2.
– Gå kurs (vallning).
– Lägga på korta flanker, ett stå, ”Tack, det räcker” och look-back på vissla. Har bara muntliga där i dagsläget.
– Tävla agility åtminstone någon gång under året.
– Ögonlysas.

Astrid
– Röntgas.
– Bygga upp en fin arbetshund (vallning). Lägga på kommandon – både muntligt och på vissla.
– Fortsätta gå kurs för Karin Söderberg.
– Starta VP och tävla IK-1.
– Träna agility.

Stina-Lisa
– Röntgas.
– Gå MH.
– Lära sig mer om vallning. Lägga på kommandon.
– Starta VP.
– Träna (och eventuellt tävla) agility.
– Gå en spårkurs (med Jerry).

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/b37/28732461/files/2015/01/img_27991.jpg

Tanterna
– Behålla hälsan och leva ett gott pensionärsliv. Peggy är ju 16 år och Hejdi och Hilda blir 11 i år.

Pia
– Fortsätta må bra och vara förhållandevis frisk.
– ***** *** ******. Yay!
– Leva mer efter ”Jag gör så gott jag kan” utan att ha dåligt samvete för allt jag borde hinna göra… Kort sagt – stressa mindre. Man kan inte vara överallt sju dagar i veckan tjugofyra timmar om dygnet.
– Strunta i sådant och sådana som jag ändå inte kan hjälpa.
– Prioritera dom som prioriterar mig. Prioritera tid med folk jag verkligen tycker om. Hej då, energitjuvar.
– Träna upp mina fruktansvärda tävlingsnerver. Jobba på min prestationsångest och försöka mota undan den lilla djävulen inom mig som bara ger mig ångest inför och på tävlingar.

Vi skippar löjliga löften och skit i övrigt.

Kommentera

